Πιλάτες: Στρώμα ή Reformer;

Πιλάτες: Στρώμα ή Reformer;

Πιλάτες: Στρώμα ή Reformer;

Πιλάτες: Στρώμα ή Reformer;

admin

«Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα», έλεγε ο Joseph Pilates, εμπνευστής της πασίγνωστης πλέον μεθόδου πιλάτες. Το μότο του φαίνεται να έχει παρακινήσει αρκετούς από εμάς να δοκιμάσουμε την εναλλακτική άσκηση. Τι να επιλέξουμε, όμως; Μηχανήματα ή στρώμα; Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή, λένε οι ειδικοί. Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό έχει ξεκινήσει στην Αμερική μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το αν τα μηχανήματα υπερτερούν των ασκήσεων στο έδαφος ή το αντίστροφο. Προσπαθήσαμε να συνθέσουμε τις γνώμες των ειδικών και να σας παρουσιάσουμε τα υπέρ και τα κατά της κάθε μεθόδου.

Τι είναι τα μηχανήματα;

Ο Joseph Pilates, που υπέφερε στην παιδική του ηλικία από άσθμα και ραχίτιδα, ασχολήθηκε σε όλη τη ζωή του με την άσκηση, προσπαθώντας να δυναμώσει τον οργανισμό του. Από το μποξ και το body building, πέρασε στις πολεμικές τέχνες και τον διαλογισμό, το σκι και τις καταδύσεις, δοκίμασε γιόγκα και τάι τσι, ενώ για ένα διάστημα εργάστηκε ως ακροβάτης! Η πρωτοτυπία του δεν σταματάει εδώ. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στο πιλάτες -τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τα όργανα των γυμναστηρίων- τα εμπνεύστηκε ενώ ήταν κρατούμενος κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και πειραματιζόταν με τις σούστες των κρεβατιών των συγκρατουμένων του. Τα 5 βασικά μηχανήματα της μεθόδου (Cadillac, Reformer, Ladder Barrel, Wunda Chair, Spine Corrector) είναι σχεδιασμένα με απόλυτη λεπτομέρεια, προκειμένου να ευθυγραμμίζουν το σώμα, να μας παρέχουν σταθερότητα και συμμετρία σαν να είχαμε το χέρι ενός δασκάλου να μας βοηθάει και να μας διορθώνει. Υπάρχουν ιδιαίτερα ή ολιγομελή ομαδικά μαθήματα σε μηχανήματα.

Μάθημα σε στρώμα

Το πιλάτες στο έδαφος ακολουθεί μια ανάλογη χορογραφία ασκήσεων (έχει επικρατήσει ο όρος «χορογραφία», επειδή η κίνηση ρέει) με αυτή στα μηχανήματα, μόνο που εδώ χρησιμοποιούμε την αντίσταση του ίδιου μας του σώματος. Συχνά, χρησιμοποιούνται και περιφερειακά όργανα, όπως μπάλες, magic circles, foam rollers, λάστιχα και βαράκια. Τα μαθήματα σε στρώμα γίνονται σε γκρουπ.

Γρήγορα αποτελέσματα

Τα μηχανήματα πιλάτες μας ενδυναμώνουν και μας ευθυγραμμίζουν. Έτσι, μπορούμε να δώσουμε έμφαση σε ένα μέρος του σώματός μας, ενώ ένα άλλο υποστηρίζεται από το μηχάνημα και παρόλο που συμμετέχει ολόκληρο το σώμα στην κίνηση, απομονώνοντας ένα μέρος του τού επιτρέπουμε να ανοίξει και να ευθυγραμμιστεί. Έτσι, τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο άμεσα.

Focus σε πόνους

Όσοι ταλαιπωρούνται από κάποιο πρόβλημα υγείας (π.χ. αυχενικό, κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου) ή έχουν μόλις αναρρώσει από έναν τραυματισμό ή μια επέμβαση, είναι προτιμότερο να στραφούν στα μηχανήματα, αφού χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα.

Αίσθηση ομάδας ή σόλο ρυθμός;

Στο πλαίσιο του πιλάτες με μηχανήματα δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση με τον εαυτό μας, στην εσωτερικότητά μας, εκπαιδευόμαστε στη σιωπή και στην αυτοπειθαρχία, γι’ αυτό και τα μηχανήματα είναι ιδανικά για όσους θέλουν να ακολουθούν τον προσωπικό τους ρυθμό. Αντίθετα, άνθρωποι που θέλουν να βρίσκονται υπό τη συνεχή καθοδήγηση του δασκάλου και αφομοιώνουν γρηγορότερα την πληροφορία μέσα από την ενέργεια της ομάδας, προτιμούν τα μαθήματα στο στρώμα.

Διαφορά τιμής

Η εκμάθηση της μεθόδου ξεκίνησε με τη χρήση των ειδικών μηχανημάτων. Σύντομα, όμως, τα περισσότερα στούντιο πιλάτες εισήγαγαν στο πρόγραμμά τους και ασκήσεις στο έδαφος, μειώνοντας έτσι το κόστος. Το μέσο κόστος για ένα μάθημα σε στρώμα είναι 15€ και οι συμμετέχοντες συνήθως δεν ξεπερνούν τους 8, για ένα μάθημα με μηχανήματα σε γκρουπ (συνήθως 4-6 ατόμων) περίπου 20€ και για ένα ιδιαίτερο μάθημα με μηχανήματα περίπου 40€.

Αρχάριος ή προχωρημένος;

Ένας αρχάριος πρέπει να εισαχθεί στις βασικές αρχές του πιλάτες ξεκινώντας ιδανικά με ιδιαίτερα μαθήματα (σε μηχανήματα ή σε στρώμα). Στην περίπτωση που επιλέξουμε ομαδικά μαθήματα, θα πρέπει να μπούμε σε τμήμα αρχαρίων, έτσι ώστε να διδαχθούμε βασικές έννοιες, όπως η σωστή αναπνοή, η αίσθηση του περίνεου και ο συγχρονισμός των δύο. Ένας άνθρωπος που δεν έχει καλή σχέση με το σώμα του καλό είναι να ξεκινήσει με μηχανήματα και στη συνέχεια -αν θέλει- να περάσει στο στρώμα. Τα μηχανήματα αποτελούν ουσιαστικά σύμμαχό μας. Από την άλλη πλευρά, στο έδαφος είμαστε πιο ελεύθεροι και επομένως είναι δυσκολότερο π.χ. να μείνουμε ευθυγραμμισμένοι. Ωστόσο, άτομα που γνωρίζουν καλά το σώμα τους και δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας (π.χ. πόνο στη μέση) μπορούν να ξεκινήσουν με πιλάτες σε στρώμα. Τελικός στόχος, άλλωστε, είναι να πραγματοποιήσουμε στο στρώμα τις πιο απαιτητικές ασκήσεις του mat που έχουμε δοκιμάσει στα μηχανήματα.

Η ετυμηγορία

Η φιλοσοφία της μεθόδου είναι η εξατομικευμένη άσκηση, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε μαθητή. Άλλωστε, ο Joseph Pilates, ακριβώς επειδή θεωρούσε ότι κάθε σώμα είναι διαφορετικό, είχε σχεδιάσει τα μηχανήματα έτσι ώστε να αποτελούν την προέκταση του σώματός μας. Από την άλλη πλευρά, τα μαθήματα στο στρώμα διέπονται από τις ίδιες βασικές αρχές, είναι πιο οικονομικά και απευθύνονται σε όσους προτιμούν να δουλεύουν ομαδικά. Ο συνδυασμός των δύο -στρώματος και μηχανημάτων-, ο οποίος είναι αρκετά καινούργιος, είναι ενδιαφέρων και αποτελεσματικός.

Η επιλογή δασκάλου

Η επιλογή του κατάλληλου δασκάλου είναι καθοριστικής σημασίας, αφού η τεχνογνωσία είναι αυτή που χαρακτηρίζει ένα μάθημα πιλάτες. Ένας πιστοποιημένος δάσκαλος πιλάτες μπορεί να διδάξει τη μέθοδο τόσο στο έδαφος όσο και στα μηχανήματα. Η αρχική εκπαίδευση περιλαμβάνει τη διδασκαλία ασκήσεων στο στρώμα και μετά την ολοκλήρωσή της ο δάσκαλος έχει την άδεια να διδάξει πιλάτες μόνο στο έδαφος. Το επόμενο στάδιο -για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν- εξειδικεύεται στη διδασκαλία της μεθόδου στα μηχανήματα και μετά την ολοκλήρωσή του και εφόσον ο δάσκαλος πετύχει στις εξετάσεις, μπορεί να διδάξει πιλάτες και στα μηχανήματα.

Πηγή: vita.gr

Share this post: 

Δείτε Επίσης

Προσφορά 1+1 Δώρο

Γυμναστείτε με τον/την φίλο/η σας και αποκτήστε εναν μήνα δωρεάν

Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση

Το Feeling Fit Sports & Fitness Center σας εύχεται ολόψυχα Καλό Πάσχα &  Καλή Ανάσταση!

Ωράριο Εορτών

Ημέρα της Γυναίκας: Προσφορά -50% σε ομαδικά προγράμματα

Το FeelingFit γιορτάζει την Ημέρα της Γυναίκας και αποδεικνύει την αγάπη του γι' αυτή με μια μεγάλη προσφορά, αποκλειστικά και μόνο για την ημέρα

Χαρούμενα Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το Νέο Έτος

Η ομάδα του FeelilngFit σας εύχεται Χρόνια Πολλά, Χαρούμενα  Χριστούγεννα και ένα Έτος γεμάτο Υγεία και Αισιοδοξία!

Το Γυμναστήριο θα είναι κλειστό απο 23/12 μεχρι 1/1.

Black Friday: Προσφορά -50% στα ομαδικά προγράμματα

Δεν γράφτηκες ακόμα στο γυμναστήριο;

Η Παρασκευή είναι η τυχερή σου μέρα.

Μόνο για την Παρασκευή 24/11 όλες οι εγγραφές για τα ομαδικά προγράμματα μείον 50%!

Προσφορά ένα μήνα

Γυμναστείτε με τον φίλο σας και κερδίστε εναν μήνα δωρεάν

Το FeelingFit γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του

Το γυμναστήριο FeelingFit σας ευχαριστεί όλους για την ένθερμη υποστήριξη σας και γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του με περισσότερες προσφορές για εσάς και τα παιδιά σας. Ελάτε μικροί και μεγάλοι με το πρώτο μάθημα εντελώς δωρεάν !

Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση

Το Feeling Fit Sports & Fitness Center σας εύχεται ολόψυχα Καλό Πάσχα &  Καλή Ανάσταση!

Chair Pilates: Σε λίγες μέρες κοντά σας!

Στο Pilates η ίδια άσκηση σε διαφορετικό όργανο, έχει άλλο αποτέλεσμα.

Μια καινούρια χρονιά φέρνει πάντα αλλαγές

Μια καινούρια χρονιά φέρνει πάντα αλλαγές στη καθημερινότητα μας, στις επιλογές μας, στις αποφάσεις μας άλλα και στις συνήθειες μας.

Έναρξη Μαθημάτων Personal Aerial Yoga από 1 Νοεμβρίου

Είναι μία από τις τελευταίες τάσεις στον χώρο της σωματικής προπόνησης και των πρακτικών ευεξίας και σας καλεί να… αιωρηθείτε.

3μηνη προσφορά μέχρι 3 Οκτωβρίου

Επωφεληθείτε από την 3μηνη προσφορά του Feeling Fit.

Με την εγγραφή σας κερδίστε δώρο λιπομέτρηση ή personal training.

Γνωρίστε την Aerial yoga

Μερικά πράγματα είναι αταίριαστα μεταξύ τους. Κι όμως.

Τι είναι το TRX σύστημα προπόνησης και ποια τα οφέλη του

Η προπόνηση TRX είναι ένα νέο σύστημα προπόνησης, το οποίο ήρθε στη χώρα μας πριν από περίπου ένα χρόνο και η δημοφιλία του εμφανίζει ολοένα και αυξανόμενη τάση μεταξύ γυμναστών και αθλούμενων.

Τα ευεργετικά οφέλη της φυσικής άσκησης

Στην ιατρική δεν υπάρχει καμιά μαγική θεραπεία για  την υγεία μας. Αν υπήρχε ωστόσο μία αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί η φυσική άσκηση.

Pilates και οφέλη

H μέθοδος Πιλάτες είναι μία αυτο -βιωματική μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967).

Γιατί να κάνω Yoga;

H γιόγκα σαν έννοια είναι αρκετά παρεξηγημένη στην Eλλάδα, όπου άρχισε να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία μόλις χρόνια.