Τα ευεργετικά οφέλη της φυσικής άσκησης

Τα ευεργετικά οφέλη της φυσικής άσκησης

Τα ευεργετικά οφέλη της φυσικής άσκησης

Τα ευεργετικά οφέλη της φυσικής άσκησης

admin

Στην ιατρική δεν υπάρχει καμιά μαγική θεραπεία για  την υγεία μας. Αν υπήρχε ωστόσο μία αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί η φυσική άσκηση. Παρέχει πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα για την προάσπιση της υγείας μας.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, 30 λεπτά συνεχούς μέτριας φυσικής άσκησης (πχ ζωηρού περπατήματος),   ή τρία 10λεπτα άσκησης με ενδιάμεσες παύσεις τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας είναι ευεργετικά για τη φυσική μας κατάσταση.

Η φυσική άσκηση βελτιώνει τόσο η σωματική όσο και την πνευματική μας υγεία.

Συγκεκριμένα, η φυσική άσκηση:

  • Μειώνει το άγχος, την κατάθλιψη και την ένταση. Η αυξημένη παροχή οξυγόνου επηρεάζει άμεσα τον εγκέφαλο και βελτιώνει την οξυδέρκεια και τη μνήμη.
  • Βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση κατά 4 έως 9mmHg. Παρόμοια μείωση επιτυγχάνεται από ορισμένα αντιυπερτασικά φάρμακα.
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.
  • Βελτιώνει τα συμπτώματα της συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας.
  • Βοηθά στη ρύθμιση του βάρους αυξάνοντας τον μεταβολισμό.
  • Βοηθά στη διακοπή του καπνίσματος
  • Βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης
  • Αποτρέπει την απώλεια οστικής μάζας.
  • Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.
  • Βελτιώνει τη σωματική αντοχή.
  • Προάγει την αυτοεκτίμηση.
  • Βελτιώνει τη μυϊκή αντοχή.
  • Μειώνει τη στεφανιαία νόσο
  • Μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 20% στους μέτρια ασκούμενους και κατά 27% σε όσους ασκούνται περισσότερο.
  • Έχει ευεργετικές επιδράσεις στους ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ.
  • Επιβραδύνει  τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία και τη γήρανση γενικότερα.

Σημεία που πρέπει να προσέχετε:

  • Αυξήστε σταδιακά και όχι απότομα το επίπεδο άσκησής σας, ειδικά αν δεν ασκείστε τακτικά.
  • Ασκηθείτε τουλάχιστον μία ώρα μετά τα γεύματα.
  • Να ασκείστε με σταθερό ρυθμό, τέτοιον ώστε να μπορείτε να μιλάτε κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Τι να προσέχουν ιδιαίτερα όσοι πάσχουν από καρδιοπάθειες.

  • Να υπάρχει καλή ισορροπία μεταξύ άσκησης και ξεκούρασης.
  • Να αποφεύγετε την ισομετρική άσκηση (πχ push-ups).
  • Να μην ασκείστε σε εξωτερικούς χώρους όπου υπάρχει ψύχος, έντονη ζέστη ή υγρασία.
  • Να ενυδατώνεστε. Είναι σημαντικό να πίνετε νερό (με μέτρο) ακόμη και πριν νιώσετε δίψα, ειδικά τις ζεστές ημέρες. Ακολουθείστε τις οδηγίες του ιατρού σας σχετικά με το πόσο νερό μπορείτε να καταναλώνετε κάθε ημέρα.
  • Πολύ θερμά ή ψυχρά μπάνια θα πρέπει να αποφεύγονται μετά την άσκηση.
  • Μην ασκείστε σε λοφώδεις περιοχές εκτός κι αν έχετε πάρει την έγκριση από τον ιατρό σας.
  • Εάν το πρόγραμμα άσκησης διεκόπη για περισσότερες από μερικές ημέρες (εξαιτίας ασθένειας, άσχημων καιρικών συνθηκών κλπ) επιστρέψτε με μειωμένο επίπεδο άσκησης και σταδιακά αυξήστε το στο επίπεδο πριν τη διακοπή.

Πότε πρέπει να διακοπεί η άσκηση:

  • Όταν νιώσετε έντονη κόπωση, ζάλη, παρουσιάσετε πόνο στο στήθος ή δύσπνοια. Εάν συνεχίζετε να νιώθετε δύσπνοια ή πόνο ζητήστε άμεση ιατρική βοήθεια.
  • Μην ασκείστε αν δεν νιώθετε καλά ή έχετε πυρετό. Θα πρέπει να περιμένετε λίγες ημέρες να υποχωρήσουν τα συμπτώματα μέχρι να αρχίσετε και πάλι την άσκηση.
  • Σταματήστε άμεσα την άσκηση αν νιώσετε την έναρξη άρρυθμης ταχυκαρδίας ή αίσθηματος παλμών. Ελέγξτε το σφυγμό σας αφού έχετε ξεκουραστεί μερικά λεπτά. Αν εξακολουθείτε να έχετε πάνω από 120σφύξεις ή δεν υποχωρούν τα συμπτώματα αναζητήστε ιατρική βοήθεια.

Συμπέρασμα:

Υπολογίζεται ότι για κάθε ώρα φυσικής άσκησης το κέρδος είναι δύο ώρες επιπλέον προσδόκιμου ζωής ακόμη κι αν η φυσική άσκηση ξεκινήσει στη μέση ηλικία.
Καμία άλλη συνταγή δεν κοστίζει τόσο λίγο και δε βελτιώνει τόσο συνολικά την ποιότητα ζωής μας. Μην την αμελείτε τηρώντας πάντα και κάποιους βασικούς κανόνες αυτοπροστασίας.

Πηγή: cardio.med.uth.gr | Νικόλαος Ζαβός - Καρδιολόγος

Share this post: 

Δείτε Επίσης

Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση

Το Feeling Fit Sports & Fitness Center σας εύχεται ολόψυχα Καλό Πάσχα &  Καλή Ανάσταση!

Ωράριο Εορτών

Ημέρα της Γυναίκας: Προσφορά -50% σε ομαδικά προγράμματα

Το FeelingFit γιορτάζει την Ημέρα της Γυναίκας και αποδεικνύει την αγάπη του γι' αυτή με μια μεγάλη προσφορά, αποκλειστικά και μόνο για την ημέρα

Χαρούμενα Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το Νέο Έτος

Η ομάδα του FeelilngFit σας εύχεται Χρόνια Πολλά, Χαρούμενα  Χριστούγεννα και ένα Έτος γεμάτο Υγεία και Αισιοδοξία!

Το Γυμναστήριο θα είναι κλειστό απο 23/12 μεχρι 1/1.

Black Friday: Προσφορά -50% στα ομαδικά προγράμματα

Δεν γράφτηκες ακόμα στο γυμναστήριο;

Η Παρασκευή είναι η τυχερή σου μέρα.

Μόνο για την Παρασκευή 24/11 όλες οι εγγραφές για τα ομαδικά προγράμματα μείον 50%!

Προσφορά ένα μήνα

Γυμναστείτε με τον φίλο σας και κερδίστε εναν μήνα δωρεάν

Το FeelingFit γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του

Το γυμναστήριο FeelingFit σας ευχαριστεί όλους για την ένθερμη υποστήριξη σας και γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του με περισσότερες προσφορές για εσάς και τα παιδιά σας. Ελάτε μικροί και μεγάλοι με το πρώτο μάθημα εντελώς δωρεάν !

Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση

Το Feeling Fit Sports & Fitness Center σας εύχεται ολόψυχα Καλό Πάσχα &  Καλή Ανάσταση!

Chair Pilates: Σε λίγες μέρες κοντά σας!

Στο Pilates η ίδια άσκηση σε διαφορετικό όργανο, έχει άλλο αποτέλεσμα.

Μια καινούρια χρονιά φέρνει πάντα αλλαγές

Μια καινούρια χρονιά φέρνει πάντα αλλαγές στη καθημερινότητα μας, στις επιλογές μας, στις αποφάσεις μας άλλα και στις συνήθειες μας.

Έναρξη Μαθημάτων Personal Aerial Yoga από 1 Νοεμβρίου

Είναι μία από τις τελευταίες τάσεις στον χώρο της σωματικής προπόνησης και των πρακτικών ευεξίας και σας καλεί να… αιωρηθείτε.

3μηνη προσφορά μέχρι 3 Οκτωβρίου

Επωφεληθείτε από την 3μηνη προσφορά του Feeling Fit.

Με την εγγραφή σας κερδίστε δώρο λιπομέτρηση ή personal training.

Γνωρίστε την Aerial yoga

Μερικά πράγματα είναι αταίριαστα μεταξύ τους. Κι όμως.

Πιλάτες: Στρώμα ή Reformer;

«Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα», έλεγε ο Joseph Pilates, εμπνευστής της πασίγνωστης πλέον μεθόδου πιλάτε

Τι είναι το TRX σύστημα προπόνησης και ποια τα οφέλη του

Η προπόνηση TRX είναι ένα νέο σύστημα προπόνησης, το οποίο ήρθε στη χώρα μας πριν από περίπου ένα χρόνο και η δημοφιλία του εμφανίζει ολοένα και αυξανόμενη τάση μεταξύ γυμναστών και αθλούμενων.

Pilates και οφέλη

H μέθοδος Πιλάτες είναι μία αυτο -βιωματική μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967).

Γιατί να κάνω Yoga;

H γιόγκα σαν έννοια είναι αρκετά παρεξηγημένη στην Eλλάδα, όπου άρχισε να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία μόλις χρόνια.